Barion Pixel
450 000 Ft

Eladó eredeti RADO HYPERCHROME férfi karóra

A HASZNÁLT-ÓRA.HU piactér üzemeltetői nem vállalnak felelősséget a hirdetések valóságtartalmáért! Kérjük, legyen körültekintő a vásárlások során!
New Rado karóra. A hirdetés feladási dátuma: 2024.09.25.
More Details
  • Stílus alkalmi
  • Nem férfi
  • Számlap típusa analóg
  • Funkciók dátum
  • Működése automata
  • Szíj fajtája Kerámia
  • Vízállóság 50 méter – 5 bar 5ATM
  • Limitált széria nem
  • Fizetési mód készpénz
  • Szállítási mód személyes átvétel

Eladó eredeti RADO HYPERCHROME férfi karóra

Eladó áron alul eredeti #RADO # HYPERCHROME svájci férfi automata karóra, új, hordatlan állapotban, dobozzal, dokumentációval, garancia nélkül.

Nagyfokú karcállóságú Ceramos szíj, és tok, 25 köves powermatic szerkezet, dátumkijelzés, 80 óra járástartalék, 5 bar vízállóság. Természetesen zafírüveg elöl-hátul.

Modell: Hyperchrome

Ref.: R32256012

Méret: 42 mm

Szerkezet: automata

Vízállóság: 5 bar

Üveg: zafír elöl-hátul

Csat: titán pillangózár

Megtekinthető Dunaharasztin/Budapesten

Rado

Rado név 1957-ben született, de a vállalat története egy jóval korábbi másik céggel, a svájci Schlup testvérek 1917-ben alapított óraszerkezet-készítő manufaktúrájával indul. A lengnaui műhelyt 1957-benvette meg Paul Luthi, aki 1947 óta ott dolgozott, az ötvenes évek eleje óta igazgatóként működött, mellesleg Schlup-lány volt a felesége.

Saját neve lett a márka!

A saját néven árusított órák ötlete már 1954-ben megfogalmazódott, ekkor készültek kis szériában az Exacto-karórákÁm Luthi 1957-ben ügyesebb, egyedibb nevet talált: Rado. A márka legelső órái valószínűleg csupán Rado-feliratú számlappal ellátott Exactók voltak, de már az első év vége felé megjelent az első saját típus, a Starliner. Alig egy év múlva, 1958-ban már egy különleges kivitelű modell következett, a Green Horse. Ezt nyomás alatt szerelték össze, 120 méteres vízállóságra hitelesítették – akkor ez kivételes érték volt -, a hátlapja pedig nem csavarosan, hanem negyedfordulatos bajonettel záródott.

Újabb bő év telt el, és Luthi úgy döntött, a vízállóság hosszú távú garantálásához automata szerkezet kell az órákba. Ilyet a Rado alvállalataként működő Schlup and Co. nem készített, ezért ekkortól az automata szerkezeteket nyers formában vette a Rado. Az első automata modell a Gazelle lett. A cég a werkek fejlesztéséről különleges, forradalmi óratokok tervezésére tehette át figyelmét. Luthi úgy vélte, a drága karórák is túl hamar tönkremennek, silányulnak, ha rendszeresen hordják őket.

Volfrám-acél tokos Rado

A világ első, kvázi karcmentes karórája 1962-ben jelent meg, természetesen a Radótól. Ez volt a volfrám-acél tokos és szíjas DiaStar. E modell mérföldkőnek számított. Amerika miatta figyelt fel a Rado márkára, s ott is óriási siker lett. A tok gyártása kisebbfajta technológiai forradalmat hozott: a különleges fémet 1000 baros nyomáson, 1450 fokra hevítve préselték formába, s az eljárás bonyolultsága miatt lett csészealj-formájú. A Rado ekkor már óriási hatással volt az óraiparra, ezt mutatja, hogy az összes jelentős gyártó pár éven belül átvette a furcsa formát. És ami a legszebb: az eddig 1,5 millió példányban elkelt DiaStart ma is készíti a cég.

Miután megvetette lábát az amerikai piacon, a Rado 1966-ban előrukkolt a Manhattan nevű, fekvő téglalap alakú órával. Egy évvel később megjelent a Captain Cook modell, a márka első búvárórája, majd 1968-ban a cég belépett a több svájci óramárkát tömörítő ASUAG-csoportba. Később ez az ASUAG egy másik hasonló csoporttal, az SSIH-val egybekelve hozta létre az SMH-csoportot a kilencvenes években, amely – kérem, kövessenek – Swatch-csoporttá alakult 1998-ban. A Rado márka ma is ennek a kötelékébe tartozik.

Fejlesztés folyamatos

Közben egy percre sem állt meg a fejlesztés. 1970 megint egy különleges modell, a Planning bemutatását hozta el, amelynek a számlapja körül tekerős öröknaptár volt. 1972-ben bemutatták a hangvillás DiaStar 24ES-t, két évvel később pedig az első kvarcszerkezetes Rado, a DiaStar 48 is megjelent. Tény, hogy a japán kvarcóra-korszak a Radót is megviselte, de a nyolcvanas évek közepére ismét teljes gőz alatt robogott a gépezet: 1987 a csuklóhoz ergonómiailag tökéletesen illeszkedő Anatom, 1988 a zafír-kristály dómmal teljesen lefedett, különlegesen védett La Coupole, 1989 a döbbenetes Ceramica-modell megjelenésének éve. Utóbbi a szinte mindenkinek ismerős, lapos, selyemfényű, fekete óra, amely úgy néz ki a csuklón, akár egy passzentos üvegcsík. A tokja és szíja kerámia, és még a volfrám-acél DiaStarnál is sokkal karcállóbb.

Guinness Rekord

A legkülönlegesebb Radót 2004-ben mutatták be: a gyémántokkal teljesen beborított V10K a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, mert ő a világ legkeményebb felületű karórája. A Rado különleges irányt képvisel egyedi, kivételesen hordásálló, kényelmes óráival. A tokok készülhetnek nagy keménységű, volfrámmal, titánium-karbiddal ötvözött acélból, zafír-kristályból, lantánból – ami szintén egy kristály. Előnyük, hogy nemcsak tartósak, de abszolút antiallergének is. Egy Rado óra a hosszú távú nyugalom tökéletes záloga.

Forrás:http://www.ungaroswiss.hu/markaink/rado/15

#rado #radowatch #radokaróra #karóra

karóra adás-vétel