Régebbi női kvarc már akad 600e forinttól. A korosabb férfi modellek 1.2 millió forinttól indulnak, és az ár tart a 80 milliós határig. A kedvelt férfi modelleket 2 millió alatt aligha tudod megvásárolni. Amire érdemes szemet vetni, véleményünk szerint 4 milliós átlagérték körül mocorog.

Mit keres az Hublot a top 10-es listában? Hiszen ez az a márka, amely körül nincs meg az a történelmi nimbusz, ami akár a Rolex, akár a Patek órákat körül lengi. Sőt. Egyes órakedvelők kifejezetten utálják a céget és a termékeit is. Ám nem így a modern korunk tehetős, leginkább fiatal celebei. A sztárok imádják, és a legújabb, Unico szerkezettel szerelt változatok megkérdőjelezhetetlenül valós értéket képviselnek. Ideje szembenézni a ténnyel: az Hublot órák iránt egyre nő a kereslet, és nem is indokolatlanul.

Igen, az Hublot a legfiatalabb márka e mustrában. Egy olasz óráscsaládból származó tervező, bizonyos Carlo Crocco alapította 1980-ban. S hogy a márka pedigréjét ne írjuk le teljesen, e cég készített a világon előszőr gumiszíjat órához, ami nélkül a mai modern, aktív, sportos életvitelű ember, aligha tudná már elképzelni az óraviselést, hogy a vízi sportok és élmények rajongóit ne is említsük.

Szerkezet terén az Hublot kezdetben olcsóbb, vásárolt holmikkal próbálkozott. Ez szintén nem fényezte glóriáját, habár tudható, hogy a Rolex, de még a nagy Patek Philippe cég is házon kívül vásárolt szerkezetekkel küldte piacra első időmérőit. Na jó, azóta már elég sok víz lefolyt a Dunán, az igaz. Az idő múltával azonban a fiatalnak számító márka is asztalra tett, méghozzá olyan remek alkotásokat, mint az új Unico, a flyback kronográffal, amely órás szemmel sem megvetendő. Ráadásul rendkívül pontos és strapabíró lett az új in-house, azaz saját gyártású szerkezet. De meg említhetjük az MP szériába került 50! napos járástartalékot tudó „erőművet” is. Szintén nem kis trükk, amit nem tud ma más hasonló cég a piacon.

Ami azonban igazából e listába emelte az Hublot, az az egyediség. Az egész márka épp azért jött létre, hogy valami teljesen extrémen különc megoldást kínáljon, a hagyományos, kerek órákba belefáradt, de egyébként tehetős közönség számára. A kaucsukszíj volt a kezdet, amit rengeteg különleges anyag felhasználása követett. Itt már az arany tok is több, mint más márkák esetén. A cég mesteri szintre emelte a „fúzió művészetének” nevezett látásmódot. Olyan elemeket kombinálva alkotja meg óráit, mint az arany és a kerámia, létrehozva ezzel az arany minden kedvelt tulajdonságaival rendelkező, de egyébként szinte alig megkarcolható ún. magic-gold anyagot, és a belőle készülő óratokot. De készít órát karbonszálakból, különleges karbon – alumínium ötvözetből, zafír üvegből és kerámiából. Ez utóbbit olyan színekben, mint senki más még eddig.

Ráadásul 2018 bizonyítani látszik a tényt, amiről már írtunk, azaz hogy igenis fontos az óránkon lévő szíj. S annak lecserlésével a legunalmasabb, legszokványosabb darab is feldobható. Nos, ezt felismerve tavaly már jó pár márka jelentkezett gyors szíjcserélési megoldásokkal. Lassan bárki, pár egyszerű mozdulattal, bárhol kicserélheti, akár a legdrágább órák szíjait is, de ezt az Hublot sokkal korábban kezdte. Konkrétan az új Big Bang Unico szériával, és a hozzá kifejlesztett, gyors csatlakozós szíjakkal már évekkel ezelőtt lehetővé tette. Az egész cég rendkívül egyedi, és kétségtelenül napjaink egyik leginnovatívabb óramárkája.