Bulova karóra története
Joseph Bulova 1875 -ben 23 évesen nyitotta meg kis ékszerboltját New Yorkban – azóta a márka a régi idők mesteri tudásának és az új idők innovációinak egységét jelképező óramárkává nőtte ki magát. A kisérletező kedvéről híres Joseph Bulova elkötelezetten kereste a kiaknázatlan lehetőségeket az időmérés világában, megszállottjává vált az új gyártási eljárásokk és marketing módszerek kifejlesztésének.
A Bulova 1911-ben kezdett el asztali- és a zsebórákat gyártani, melyek eladási mutatói igen sikeresek voltak. A luxuscikknek számító karórákat akkor még csak a tehetősebb elit réteg tudta megfizetni. Mielőtt szélesebb körben elterjedtek volna, Joseph Bulova eltökélte, hogy ő fogja a legjobb minőségű karórákat kifejleszteni és gyártani, és azokat hozzáértő elérhető árakon kiskereskedőkön keresztül fogja értékesíteni, hogy ki tudja elégíteni az egyre növekvő keresletet. Így vált márka az 1920 –as évek közepére az iparág vezetőjévé. Ötlete nyomán, hogy teljes női és férfi kollekciókat alakított ki és vezetett be a karórák világában, megreformálta az óragyártást. A márka nagy hírnévre tett szert a folyamatos újításoknak és az órák nagyfokú pontosságának köszönhetően.
A cég úttörő marketing módszereinek iskolapéldája a sportok támogatása. 1927-ben Charles A. Lindbergh-nek, aki a márka legodaadóbb rajongóinak egyike volt, az Atlanti – óceán átrepülésének elismerése jeléül az óragyártó egy Bulova órát ajándékozott. Ezt az órát Lone Eagle-nek nevezték el.
Az 1920-as évek vége felé Charles A. Lindbergh lett a márka arca és megjelent a cég reklámkampányaiban.
1928-ban bemutatásra került az első rádiós óra. Két évvel később Bulova egy csillagvizsgálót építtetett a cég Fifth Avenue – n álló new yorki épületére, ahol csillagászok és matematikusok mérték a pontos időt.
Az 1960 – as években forradalmian új megoldást kínáltak az újonnan kifejleszett Accutron órák (hangvillás órák). Ez a technológia egy korát túlszárnyaló ötlet volt, hogy miként növeljék a mechanikus órák pontosságát és a mozgó alkatrészek számát. A nagyobb pontosságot az időméréshez használt és elektromosan aktivált hangvillás szerkezet két nagyságrenddel magasabb frekvenciája garantálta. Míg a mechanikus órák átlagos frekvenciája 2-4 Hz, a hangvillás óráké 3-400 Hz. Így az órák pontossága 2 mp/ nap, illetve 1 p/ hónapra növekedett.
1969. július 20-án a Bulova leszállt a Holdra. Neil Armstrong és Buzz Aldrin a Nyugalom tengerében egy Accutron időmérőt helyezett el, hogy ellenőrízzék az adatátvitelt a Föld felé.
Ezzel a NASA űrprogramjának keretében 46 küldetés alkalmával is jó szolgálatot tett az Accutron időmérő mechanizmus.
Tökéletes reklámkampány
Bulova nem csupán óraműveivel, de úttörő reklámkampányaival is új fejezeteket írt a médiatörténelembe:
Első rádiós reklámjában 1926-ban így emlékeztette a hallgatókat a márkára: a 8 órás hangjelzésnél „”B-U-L-O-V-A. A Bulova figyeli az időt„. Ezt a szlogent 1946-ra az év 365 napjának minden órájában sugározták, s így minden amerikai család otthonába eljutott.
Az óraipar első 1 millió dolláros reklámkampányát a márka folytatta 1931-ben. „Amerika Bulova időre jár„ – hirdette TV reklámjában 1941. július 1.-én egy jelentős Baseball mérkőzés alatt.
Joseph Bulova egy értékesítést ösztönző találkozón 1930-ban így magyarázta a cég sikerét:
„ Már a kezdetekben elhatároztam, hogy a minőségre építem fel a vállalkozásomat. Csak azt mondhatom, hogy egész szívemmel, lelkemmel azon voltam, hogy mindent, amit csináltam minden erőfeszítésemmel tovább tökéletesítsek. Ez az alapelv, amire az üzletet építettem régen is és most is. „
Forrás: http://www.orauniverzum.eu/markatortenet_bulova
#bulova #accutron #karóra
karóra adás-vétel