Maserati
A Maserati-történet Rodolfo Maserati vasúti dolgozóval, feleségével, Carolina Losi-val és hét Maserati-gyerekkel kezdődik, akik mind öröklik apjuk szenvedélyét a sebesség és a precíziós technika iránt. Az autóik iránt érzett dizájn megtalálható az órikban is, ez a vezérvonala a Maserati óráknak. A műszaki tökéletesség és a részletekre való odafigyelés, amelyet a Maserati minden egyes elkészített autójának szentel, ide tartozik a kronográfokban. A Maserati történetének és tervezésének leg ikonikusabb elemeit ezekben az eredeti, ízléses alkotásokban ragadták meg.
Autóiparban elért sikereik
1914. december 1.: Alfieri, Ettore és Ernesto Maserati megnyitja a „Società Anonima Officine Alfieri Maserati” autós műhelyét az 1-es épületnél, a bolognai de’Pepoli útján. Öt hónappal később Olaszország háborúban van, és a testvérek technikai találékonyságát tesztelik.
1926: a téli hónapokban Alfieri, Ernesto és Ettore fáradhatatlanul dolgoznak az első eredeti alkotásukon: a Tipo 26. Ez az első Maserati nevű autó, és büszkén mutatja be a hamarosan híres Trident logót.
1929. szeptember 28.: Borzacchini, az olaszországi Cremonában, a 16-hengeres V4 kerekén állítja be az új C osztályú világrekordot, 10 km-re repülve 246,069 km / h sebességgel. Ez a rekord 1937-ig áll fenn.
1937. május 1.: Adolfo Orsi, a Modena vállalkozója megvásárolja a Maserati-t a Maserati testvérektől.
1939. május 30 .: Wilbur Shaw, a „Boyle Special” 8 CTF kormánykerékén nyeri az Indianapolis 500-at 185.131 km / h (115.035 mph) átlagsebességgel.
1939. szeptember 1.: A Cég hivatalosan Bolognából Modenába költözött a gyárba 322 viale Ciro Menotti útján.
1940. május 30 .: ugyanazon autó kormányánál Wilbur Shaw a Indianapolis 500-at nyeri meg egymást követő alkalommal, 183,911 km / h (114,227 mph) sebességgel.
1947: az A6005 kerül bemutatásra a genfi autókiállításon. A Pininfarina által tervezett autó az Alfieri és a hengerek száma alapján lett elnevezve. Ez az első autó, amelyet napi használatra szántak, nem pedig versenyzésre, és óriási siker.
1950
A Maserati csoda
1957: a 3500 GT a Genfi Autószalonon kerül bemutatásra, és a termelési szinteket úgy méretezik, hogy megfeleljenek a nagy turisták egyre növekvő igényének.
1957. augusztus 4 .: A híres Nürburgringön Juan Manuel Fangio nyeri a német GP-t a 250 F kerekén. Ezzel a győzelmével Fangio elnyeri a Forma-1 világbajnoki címét – ötödik, a Márka második.
1960
La Dolce Vita ikonok
1963: az első Quattroporte bemutatásra kerül a torinói autókiállításon, amely egy teljesen új kategóriát mutat be a piacon: a luxus sportkocsi szedánt.
1966: az első Ghibli, amelyet Giorgetto Giugiaro tervez, bemutatják a torinói autókiállításon.
1970
Egy új autó remekmű
1971: a Maserati Bora, a Giugiaro remekműveinek egyike, kerül bemutatásra a Genfi Autószalonon. Adolfo Maserati és fia, Omar úgy érzi, hogy nincsenek helyükön az új Maseratiban, és lemondnak.
1980
Elnöki márka
Az 1980-as években új autó került bemutatásra: a Maserati Biturbo. Gyönyörű és rendkívül nagy teljesítményű, a 6 hengeres, 1,996 cm3-es két kompresszorral képes 215 km / h sebességet elérni.
Az Olasz Köztársaság elnöke, Sandro Pertini, a Quattroporte III-at választja elnöki limuzinjává.
1990
A Trident háza megfelel a Prancing Lónak
1993: az elképzelhetetlen hamarosan megtörténik. Két történelmi rivális, a Trident és a Prancing Ló – a Maserati és a Ferrari – készül összefogni. A partnerség felülmúlja történelmi riválisaikat.
1998: A 3200 GT-t, a Giorgetto Giugiaro által tervezett kupát Ferrari motorral mutatják be a Párizsi Autószalonon. Ez végül a ikonikus Spyder-t hozza létre, egy autó, amely hamarosan a Márka diadalmas visszatérését jelzi az Egyesült Államokba.
2000-es évek
Globális ikonra
2003. szeptember 9 .: a frankfurti autókiállításon a Quattroporte ötödik családját mutatják be. Ez az első Maserati, amelyet Pininfarina tervezett 50 év alatt.
2007, március 5.: A Genfi Autószalon a Pasefarina által tervezett GranTurismo, a Cég új nagy turnéjának világpremierje.
2010-es évek
Növekedés és diverzifikáció
2013: A Detroiti Autószalon a hatodik generációs Quattroporte világszerte történő bemutatásának helyszíne, míg a Ghibli, egy újjáépített és vadul sikeres közepes méretű szedán, a sanghaji Autószalonon kerül bemutatásra.
2014: A Márka a Genfi Autószalonon bemutatja az Alfieri koncepcióautóját, és ünnepli a centenáriumi évfordulóját.
2016 és 2017: a márka folytatja az innovációt, köszönhetően a Levante, a SUV Cég indulásának a genfi autókiállításon, valamint az átalakított GranTurismo és GranCabrio bemutatásának a Speedwood Goodwood Fesztiválon.
Forrás:https://www.maserati.com/international/en/brand/our-story/history-timeline
#maserati #karóra
karóra adás-vétel