Hirdetés feladás


Megosztás

BaselWorld 2019, élménybeszámoló - 3. (befejező) rész


Véget ért, lecsengett az idei, évi rendes, a nemzetközi órás világ, talán még mindig a legnagyobb és legjelentősebb kiállítása. Lássuk, miről érdemes megemlékezni, bő négy hét távlatából.

Ehhez képest nappal, amikor a nagy márkák, értsd Rolex, Patek Philippe, Hublot, stb., standjait próbáltuk ostromolni, hamar mogorva falakba ütköztünk. A Baselworld szomorú valósága, még ha sajtó belépő fityeg is az ember nyakában, hogy a leginkább érdekes újdonságokat jó, ha üvegfalakon keresztül, másik 100 emberrel egyszerre tolongva láthatjuk csak, de kézbe nem foghatjuk. Persze mindig akadnak egyenlőbbek a többieknél.



A Rolex egyébként ebben is jóval profibb, mint a vetélytársak. Mogorva kidobók helyett, elbűvölő hostess hölgyek, fülig érő mosollyal intenek, hogy eddig és ne tovább, csak meghívásra. S egy másik modell már rakja is a Rolex katalógust egy hasonló feliratos papírtáskába, mintegy automatikus kárpótlás gyanánt annak, aki bemerészkedik az oroszlán barlangjának szája elé. Egyébként ez az ötlet is csak a koronás márkának jutott eszébe.



Így nagyjából minden második ember Rolex feliratos papír táskával mászkált a vásár területén. Hiába, a Rolex az Rolex. Ehhez képest a Bulgari kidobói már akkor úgy néztek az emberre, mintha lopni mentünk volna, amikor csak megközelítettük a stand bejáratát. Csoda, hogy egyáltalán azt a három darab órát, amit képesek voltak a nagy közönségnek is kiállítani a plexifalak mögé, egyáltalán megnézhettük a szemünkkel, s nem kellett ezért is térdre esve vezekelni előttük.

Értjük mi, hogy nem lehet sok tízezer embert csak úgy odaengedni az új modellekhez, hogy mindenki megtapogathassa, felpróbálhassa őket. No de akkor mi értelme a sajtó belépőnek, azon kívül, hogy ingyen flangálhat ki – be az ember, amikor csak kedve tartja. A vásár szervezői egyébként szintén érzik ezt a fura anomáliát, hogy végül is idén is több mint 80.000 ember elment, kifizette a nem csekély áru belépőt, majd üvegen keresztül láthatta azt, amit amúgy otthon a már említett videó megosztón még jobban, tovább és közelebb hozva is megtapasztalhat.

S az ígéretek szerint jövőre minden másképp lesz, igyekeznek majd közelebb hozni az órákat a vásárlókhoz. Hisszük, ha látjuk. Egyébként a Tag Heuer konkrétan kitette az összes újabb modellt egy pultra, bárki közel mehetett és meg is foghatta őket. Az Hublot is próbálkozott valami hasonlóval, hiszen néhány új modell csupaszon ott figyelt a márka standja előtti kis dobbantóra felpakolva. Bár, ha 10-15 centinél közelebb merészkedett hozzájuk az ember, egy okos technológia lefordított az egészet, eltűntetve az órát. S a kiállító konzol melletti kijelzőn egy mókás transformers robot heves fejcsóválással jelezte, hogy ejnye, te konok, mit képzelsz magadról.

Végül aztán, ha ezekhez a nagyobb márkákhoz mégis bejutott az ember némi ismeretségnek hála, a telefonnal készült, béna fotóinak megosztásához is külön engedélyt kellett kérnie. Nem csoda, hogy ettől aztán el is ment a kedvünk, méghozzá elég hamar.

Pozitív tapasztalattal gazdagodtunk viszont a főépület „kisebb” márkáknak fenntartott részlegében. Ahol már jóval emberközelibb volt a fogadtatás. Az olyan gyártók, mint a MeisterSinger, a Sinn, az Artya és a többi, hasonszőrű szereplő, bár ide is kellett valaki, aki bemutatott az épp a helyszínen lévő vezetőnek, vagy épp a márka tulajdonosának, esetleg az ott lebzselő vezérigazgatójának, ezt követőn készséggel végig mutogatták a kínálat újdonságait.

Köztük is a már említett MeisterSingert muszáj kiemelnünk, hiszen ez az egyetlen komoly, külföldi órás cég, aki készített már Magyarország Kiadású órát, és megtudtuk azt is, hogy hamarosan jön a második széria, immár kék számlappal. A tervek szerint 10 példányszámban elkészítve. A 2018-as, korlátozott kiadás 8 darabot számlált, és el is adták már mind.

Ezt a konkrét órát még persze nem tudták megmutatni, viszont helyette oda rakták az asztalra az új holdfázis kijelzős modellt, aminek az előző verziójával rangos díjat is nyertek korábban. Illetve a vadonatúj bronz szériát, amiből a Metris valami elbűvölő. Olyan bronzból készül, ami rendkívül közel áll az arany színéhez, épp csak nem annyira rikítóan sárga, szerintünk szebb. S a magasfényűre polírozott részek rendkívül elegánssá és széppé varázsolják az egyébként különleges hangulatú karórát. Szintén a Metris sorozat fenegyereke a sárga számlappal, fekete DLC bevonattal készült, mondhatni limitált kiadású modell, ami igazából csak „poénból” készült el, de aki látta, mind odáig volt érte. Tényleg tetszett, tényleg „menő”, de a bronz azért nekünk sokkal inkább kötelező darab.

A vásárcsarnokban sétálva belefuthattunk olyan egészen kicsi, egyszemélyes márkákba, mint az FD HERMANN, illetve a tulajdonosa, Daniel Hermann. A fiatalember egészen kitekert szemlélettel közelíti meg az óragyártást, szó szerint. Hiszen az általa megálmodott órákat a csukló élére kell tépőzárazni. Tőle tudtunk meg egyébként egy másik, érdekes információt is, amiből következtetni lehet, mennyibe kerül vajon kiállítóként részt venni a Baselworld forgatagában. A független, egyszemélyes óragyártónak 9000 svájci frankba, azaz csaknem 2 és fél millió forintnak megfelelő összegbe került volna 1 db asztal, szó szerint, egy eldugott részén a vásárnak. És ennyi. 1 db asztal, 2.5 millió forint. Ezek után elképzelni sem könnyű, mennyit fizethet a Rolex, vagy a Patek egy olyan fene nagy komplexumért, ahova egyébként, ahogy felépül, már nem engedik be a földi halandót, hacsak nincs valami nagyon pénzes, vagy nagyon népszerű ismerőse a közelben.

Efféle disszonáns élményekkel gazdagodtunk tehát az idei Baselworld alkalmával, ami néha bosszantó, néha nevetséges, máskor rendkívül szórakoztató és kellemes tapasztalásra sikeredett. A város tényleg érdemes rá, hogy meglátogassa az ember. Bár talán, ha a kirándulás a cél, jobb nem márciusban menni. Az időjárás tökéletes volt, de biztos, hogy több mindent láthattunk volna, kevesebbért. A kiállítás hozta, amit vártunk tőle, de nem szakította meg magát, ahogy a nagy márkák sem, ha az idei újdonságokra gondolunk. Rolex „Batman” jubileumi szíjon? Ennél azért többet vártunk. Bár a 42 mm-es új Yachtmaster betyár jó, na de fehér aranyból… 25.000 euróért, egy gumi szíjas órát? Ugyan már. Hogy talán jövőre meg kiadják majd ugyanezt csak acélból, 9000-es áron? Bár persze nyilván majd azt se veheti meg lista áron kb senki, mint az új acél Pepsit. No de ez a játék ilyen.

Cserébe viszont igen jót szórakoztunk péntek este az Orisnál, úgyhogy ha sikerül találni egy olyan órát, amit a CEO kezéről kértünk le, arra biztosan beruházunk majd, már csak az emlékek miatt is. Egyébként a nagy távol maradó Omega is igencsak képviseltette magát a vásáron, vagy legalább is a környékén. Szintén az Oris buliban találtunk rá a zero, azaz a nulladik darab, prototípus kiadására az új, teljesen rózsa arany Omega Speedmasternek, amit még hivatalosan nem gyárt és nem árul a gyártó, de mi már láttunk, sőt csuklón is hordtuk. Bár fotó akkor már nem készült róla, legalább is értékelhető nem. Az ilyen és a fent írt élményekért tehát, még mindig érdemes a Baselworldre ellátogatni, ha megteheti az ember. S ki tudja, jövőre talán tényleg pozitív fejlődésnek indul a rendezvény.

Írta: RetekG, 2019-04-16 18:58:14

Rovat: cikk sorozatok


Ajánlott hirdetések

Tag heuer monaco 10db
Tag heuer monaco | 465.000,- Ft

  • Kategória: karóra
  • Gyártás éve: 2006

Hirdetés feladva: 2018-12-15 16:43:29

Eladó automata, férfi Rado Hyperchrome karóra 3db
Eladó automata, férfi Rado Hyperchrome karóra | 550.000,- Ft

  • Kategória: karóra
  • Gyártás éve:

Hirdetés feladva: 2019-07-09 20:37:35

Budapest 1db
Budapest | 70.000,- Ft

  • Kategória: karóra
  • Gyártás éve:

Hirdetés feladva: 2019-08-06 21:05:38

EDOX DELFIN 3db
EDOX DELFIN | 115.000,- Ft

  • Kategória: karóra
  • Gyártás éve: 2018

Hirdetés feladva: 2018-12-19 14:54:22

MÉG TÖBB ELADÓ ÓRA